B-dul. Ştefan cel Mare Şi Sfânt, nr. 11, Iaşi. RO-700064 Fix: +40-232-267582; Fax: +40-232-211200 cabinet.primar@primaria-iasi.ro
SERVICIUL ADMINISTRARE SPAŢII CU DESTINAŢIE DE LOCUINŢĂ
Îndeplineşte toate atribuţiunile şi sarcinile ce decurg din competenţele D.A.P.P.P. în domeniul administrării fondului de locuinţe şi terenuri cu destinaţie de curţi/gradini ( din patrimoniul public, privat sau de stat), după cum urmează;
- întocmeşte contracte de închiriere pentru locuinţe, terenuri cu destinaţie de curţi/gradini, acte adiţionale, fişe calcul;
- primeşte şi verifică acte pentru modificări contracte de închiriere
- întocmeşte referate de acţionare în instanţă pentru nerespectarea clauzelor contractuale în vederea rezilierii contractelor de închiriere, evacuare şi recuperare creanţe bugetare, pe care le înaintează Serviciului juridic;
- pune în aplicare hotărîrile de consiliu local în ceea ce priveşte evacuarea persoanelor care ocupă abuziv locuinţele sau referitoare la activitatea serviciului;
- pune în aplicare sentinţele judecătoreşti împreună cu executorul judecătoresc
- întocmeşte dosare pentru predarea imobilelor naţionalizate către foştii proprietari;
- ţine evidenţa mijloacelor fixe, pe tipuri de proprietate;
- operează modificarile din inventarele mijloacelor fixe (intrări/ ieşiri);
- verifică starea locuinţelor, precum persoanele care o ocupă;
- verifică în teren sesizările petenţilor;
- procedează la predarea spatiilor de locuit noilor chiriaşi;
- transmite către comisiile de specialitate numite prin hotariri de consiliu local sau Primar diverse situaţii în vederea rezolvării acestora (atribuiri spaţii libere, schimbări titulari, includeri/excluderi din contracte, evacuări etc)
- înregistrează şi soluţionează corespondenţa serviciului;
- oferă publicului, prin personalul de specialitate, relaţii cu privire la fondul locativ;
- verifică dacă titularul contractului de închiriere are obligaţiile financiare achitate şi nu este acţionat în instanţă, îndeplinind astfel condiţiile în vederea perfectării formelor pentru vânzare;
- stabileşte chiria pe care o are de plătit chiriaşul funcţie de venitul lunar al acestuia, conform actelor depuse de acesta;
- organizeaza si tine evidenta clientilor conform titlurilor de creanta emise privind inchirierea locuintelor;
- inregistreaza zilnic, in fise incasarile in numerar, prin decontare bancara sau prin alte modalitati de plata stabilite de lege;
- elaboreaza balantele de verificare analitice pentru clienti din chirii locuinte;
- intocmeste diverse situatii privind incasarea creantelor bugetare pe care le gestioneaza;
- urmăreşte încasarea chiriilor, emite înştiinţări de plată iar în cazul constatării unor debite emite dispoziţii de urmărire pentru debitori sau referate de acţionare în instanţă;
- întocmeşte schiţe pentru terenuri şi imobile;
- asigură conservarea arhivei serviciului;
- efectuează înregistrarea tuturor modificărilor în cărţile tehnice ale imobilelor;
- întocmeşte informări, situaţii pentru conducere instituţiei;
- face parte din comisiile alcătuite în urma hotărârilor Consiliului Local Iaşi sau prin dispoziţiile Primarului Municipiului Iaşi;
- întocmeşte proiecte de hotărâri cu privire la administrarea în bune condiţii a locuinţelor;
- urmăreşte starea fizică a imobilelor şi sesizează Biroului Tehnic despre necesitatea efectuării lucrărilor de întreţinere, reparaţii capitale sau consolidări pentru imobilele din administrare;
- efectuează operaţiunile privind propuneri, angajamente şi ordonanţări la plata cheltuielilor efectuate de serviciu
- informează conducerea direcţiei despre orice neregulă constatată în teren sau în documente, în vederea luării măsurilor legale;
- execută orice alte sarcini repartizate de conducerea Direcţiei.
Şeful serviciului asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul personalului din subordine, precum şi al activităţilor desfăşurate în cadrul acestui serviciu.